Wednesday 20 April 2016

Bermuhasabah diri dalam hadapi tanpa jodoh

sekadar gambar hiasan

Mengapa kita sukar mendapat jodoh…..Kadang-kadang kita tak sedar apa kesalahan dan kesilapan yang pernah kita lakukan kepada orang lain…kita pernah kecewakan hati orang lain yg sememangnya.. tidak maafkan kita sehingga kini…apa yang harus kita lakukan adalah kita bermuhasabah diri …dengan kesilapan dan renungkan segala perbuatan masa silam kita……. dengan hati bersedia.. untuk untuk lakukan sesuatu kebaikan dari kesilapan yang kita pernah lakukan dalam hidup kita… saban hari berlalu…meniti waktu yang terus dibawa arus yang deras …tapi sehingga kini masih tiada lagi….tiada lagi permata yang diinginkan seperti dahulu…allahh ya allah hanya kau sahaja lah yang memahami saat aku gelisah..saat aku keseorangan…saat aku memerlukan teman hidup yang aku rasakan sepatutnya bersama aku…tapi  takdir dan menentukan bukan ia milik aku…aku redha dengan ketentuan mu ya allah…………………….


p/s: " Apakah dosaku ..dan apa salahku...sering gagal dalam bercinta.................cinta menyala padam tiba tiba........................................

No comments:

Post a Comment