Sunday, 6 March 2016

Pegawai felda yang merompak dalam diam





Hari ini aku berurusan dengan pejabat tanah..tentang pekara kira kira 10 tahun tertungak iaitu tentang isu tanah tempat kampungku di felda.kira kira ada 7 orang dalam felda tempat aku tinggal.. yang masih lagi tidak menerima geran tanah,sedangkan orang lain yang tinggal di tempat felda yang sama dah dapat hak milik kekal dan mempunyai geran,tapi ada 7 orang ini termasuk keluarga aku masih lagi tidak menerima…sedangkan ia sepatut diuruskan oleh felda,ceritanya…kegagalan untuk dapatkan  geran disebabkan kecuaian pegawai yang bertugas semasa itu dalam menyerah kan nama-nama 7 orang ini tertinggal untuk diserahkan semasa urusan peyerahan hak milik…,hari demi hari…bulan silih berganti.tahun saban tahu aku dan orang2 yang lain berusaha untuk dapatkan geran tersebut,yela susah nanti kalau apa2 yang terjadi pada masa akan datang…sedangkan ia mmg milik kita yang kekal.semasa aku sendiri uruskan…macam2 kata yang didengar,mula2 di pejabat felda…pegawai itu kata itu urusan pejabat  tanah….lepas pergi pejabat tanah…orang pejabat tanah kata urusan pejabat felda….aku balik semula pejabat felda,aku pergi  bertanya…,dengan angkuhnya pegawaui tu berkata…ahhhh ni bukan urusan aku,nk repot silakan!!!..,lepas tu jumpa pengurus…pengurus kata,BAIKLAH KAMI AKAN SELESAIKAN…insyallahhhhhhhhhhh bulan depan..,aku pun balik dan bulan depan datang lagi..dia cakap lagi 3 bulan akn selesai….insyallahhhhhhhhhhhhhh…selepas 3bulan  itu aku datang lagi,dia cakap tunggu tahun depan..pun masih insyallahhhhhh.aku marah2 ..dia cakap kena pergi pejabat  tanah..untuk urusan.,aku pun pergi sendiri….dan dah pergi pejabat tanah bagi jaminan….3 bulan settle…,ok oraitttt..lega aku,selang 3 bulan aku datang bertanyakan tentang urusan tanah tu…dia cakap tak settle lagi ..insyallahhhhhhhh lagi 2 bulan confirm dah settle….lepas dua bulan aku datang lagi,dia cakap masih tak settle lagii..insyaalahhhhhh tunggu lagi,aku pun bengang!! ,pergi jumpa ketua kampungg…pun macam kura kura gemok yang bertugas,tkde ape2  tindakan…aku mintak tolong  YB dikawasan aku….yang aku undi dia,walupun undi aku satu,ia bermakna okkkk …,mintak tolong dia..dia cakap akan bantu dalam masa sebulan….insyallahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh…,sebulan dah berlalu.masih tak terima jawapan dari dia,ahhhhhhhhhhh sama je!!,,semua tak buat kerja.kepada pegawai felda yang bangang tu…mmg semua tak buat kerja,cuba kalau KRONI dia,cepatttt je…bodoh betul,ehhh salahhh bukan bodoh…,,, tapi bengapppp bodoh…power sikittt,sebab mmg tak buat kerje..,tu aku tak cerita lagi macam mna jiran aku yang dah uzur..sakit….sangup pergi pejabat felda nak tanyakan pekara ini ,dimarahi pulak…dia sampai cakap.esok kalau cik dah mati….biar diorang tanggung semuanya….,sekarang aku masih lagi nak menuntut  hak itu.walaupun aku tak tahu nak jumpa sapa lagi selepas ini….,Cuma tujuan nya lepas ini aku nak direct dengan pejabat felda yang besar..,nak tanyakan pekara ini,belum Tanya …tapi selepas ini kalau aku nak call ke ape..aku nak rakammmmm…,kalau pejabat felda yang besar pun macam tu…,orang yang tengah kes 2.6 bilion tu aku nak mintak tolong,ahh tu kes dia…,bukan kes aku…,dia tetap kena tolong .


p/s –orang yang tak buat kerja tapi macam kerja ..itu dinamakan sebagai perompak dalam diam

No comments:

Post a comment