Wednesday 17 February 2016


PA system dan DJ adalah pekara yang sama anda perlukan untuk anda ceriakan lagi majlis perkhawinan anda,ada pelbagai konsep genre muzik yang akan dilaksanakan mengikut permintaan keluarga tuan rumah..meskipun tuan rumah ada hak untuk tetapkan peraturan dalam memainkan lagu..tetapi tuan rumah juga perlu tahu.sebahagian hak itu adalah untuk dj yang bertugas kerana mereka juga perlukan hak itu untuk menceriakan orang orang yang datang,saya punyai satu pengalaman yang sepanjang 9 tahun saya lalui pelbagai majlis perkhawinan yang saya diundang sebagi dj,pihak tuan rumah inginkan saya putarkan lagu berunsur  “ SENTIMETAL”..saya cuba ikutkan dengan dicampur sebahagian hak saya sebagai seorang penghibur untuk orang ramai,tapi bila saya adukkan lagu sentimental permintaan tuan rumah dengan lagu berunsur santai…saya dimarahi oleh tuan rumah.ok stop dan saya street ikut permintaan tuan rumah.,bila saya ikutkan tuan rumah..dengan lagu sentimental yang ‘ longlai ‘bila didengar..saya pula dimarahi oleh tetamu yang datang,katanya dj tak pandai lagu.ok terlihat disini…tuan rumah perlulah memahami apa yang sebenarnya  terjadi jika hak peraturan itu diambil semua oleh tuan rumah.untuk anda diluar sana…carilah dj yang faham tentang atucara majlis perkawinan.mereka yang faham akan tahu ..bgaimana nak jalankan majlis anda.jangan cari dj yang hanya tahu mereka diundang untuk “ KAROKE SAHAJA 

No comments:

Post a Comment