Thursday, 18 February 2016

Duri yang berjalan dalam daging

Politik ohh politik....sekarang kat malaysia ni bermacam2 aku baca berita..aku lihat sana sini,yang dia kata kau...yang kau kata aku...yang dia burukan kau..yang kau burukan aku,ishhh...aku sebagai pemerhati sendiri dah bosan dengan semua ini...,akan datang? sapa la yang aku nak undi....sebab aku rasa semua dah tak betol!!.lebih aman rasanya kalau hidup tanpa politik2 ini..,paling kelakar kadang2 sesebuah parti tu nak burukan sesebuah parti yang lain....dia buat macam2,yang dia buat kat aku..yang aku buat kat dia..ish ish ishhhhh....kenapa harus macam tu.....,lepas tu pulak bila yang diundi dah menang,dah jadi orang hormati,senang urus sana senang urus sini,...mulalah akan lahir pekara yang sebenarnya lebih hebat dari RASUAH.iaitu ape??.....hahh ni lah korang kena tahu,pekara ni sebenarnya korang pun ada buat,tapi tak semualah..aku? mmg takkkan aku buat,pekara ini adalah yang diberi nama "KRONI"...hahhh inilah sebenarnya yang menghancurkan negara ..ramai yang berpeluang...ramai yang sepatutnya dapat peluang untuk mereka dari segala hal.tapi hanya ditenggelamkan oleh kerana KRONI,,aku tunggu juga ada tak yang berani buat akta KRONI ni..sama dengan akta RASUAH...,kroni ohhhh kroni..kerana kau sedara mara aku,kerana kau kawan baik aku..kerana kau keluarga aku..kerana kau anak datok..kerana kau anak kawan aku.....kerana kauuulahhhhhhhhhhhhhh...yang berimpian tak kesampaian...alfatihah.

No comments:

Post a comment